Sunday, December 5, 2010

time abes exam

saat aku tulis ni aku tengah duk sorang2 kat kolej...(ade member saje xnk gtao)......sem3 da melabuhkan tirai.....kejap je rase da abeh exam......hurm....ckp bab exam....aku xtao la cmne aku jawab....SENI MENGARANG.....KETERAMPILAN MEMBACA...3P...SEJARAH SASTERA....KAJIAN MANUSKRIP.....fuhh,,,,,hensem tu...soalan pun boleh tahan jugok payohnya..jawab pon sekadar yang mampu dan harap2 result pon lgi baik dari sem yang lepaz........tapi da lepas...cube da cube skang tawakkal je la.....insyaAllah.....berbalik pade aktiviti aku sem ni....xde pe2 pon yg best....yg pasti ak da semakin matang..(konon la).....hahhahah......pe2 pon nanti sem 4 aku  harap aku leh buat yg lagi baik dari sem ni.....hari esok biarlah lebih baik dari hari ini dan seterusnya lah...ngeh2.....skang ni musim cuti skoloh..cuti sem....kalo kat kg ak skang mestii tengah banjir...waaa........kalo ade kat kg leh tahan pukat.mandi air bah...bese la...hidup orang kg mmg la xlari dari semua 2...tapi sangt enjoy bile lepak gan kawan2....ak mmg berbangga dapat lahir dari sebuah kg yg indah lagi permai yg diberi name KAMPUNG BUKIT BERANGAN  yang diambil sempena name pokok iaitu pokok berangan atau kalo omputih sebut chestnut.....buah ni biasanya ye org goreng dengan pasir atau kopi...rase dia bez...mcm kekacang tapi sngt lembut...p ak xbuat kajian lagi la pasal asal usul kg aku 2.....nanti  la...kalo ade mase terlebih aku cube tanye kenape dan bagaimana name 2 diambil...................

ni la dia contoh buah berangan,,,,,


pe2 pon cuti ni ak dapat tawaran yg lebih baik dari tahan pukat kt kg...hahhah.....aku akan naik belon pergi ke serawak.....kakak kesayangan aku yang ajop....waaa......peluang baik 2..bile lagi leh naik belon nk p jalan2......kalo kat kg pon aktiviti aku same je.lepak...tido...main futsal...2 je keje aku....bile nk berubah pon xtao la.......p harap2 ak dapat pengalaman baru bile pergi kat sane......kalo dapat awek baru ke cun jugok.......p xnk la....xbez.......hua3......ni la pengalaman pertama ak naik belon...nervous pon ade...takot pon ade..maklum lah ak ni bukan tao lagi care2 nak naik belon ni...silap2 sampai UK kan...ssh la org cari ak nanti..hahhha..harap2 ak dapat pengalamn yg baik dan boleh ak ceritakan kat sini......hehe....ok la.....kat kawan2 ak yg tengah bercuti  2 selamat bercuti dan senyum sokmo.........

1 comment: