Sunday, May 19, 2013

Kala Hati tenang, kala itu gundah datang

Hati, mudah...tempat yang menyimpan semua perasaan, baik hati itu, maka baiklah orangnya, jika buruk hati itu maka buruk la tuanya....hati juga untuk disayangi, tetapi cukupkah dengan cinta dunia yang tak pernah lesu dan jemu dengan dosa....
fikirlah weii....
kita hidup bukan lama pun, bukak mata da berdosa, (sapa yang cakap tak ada dosa mai sini aku lempang laju-laju)...
hurmm...bisik pada hati,tanya pada hati, bercakap dengan hati, betul ke salah aku buat ni...?kalau salah cmne nak betulkan?
kalau-kalau-kalau-...tapi tak pernah kita terfikir kan bila kita tenang nanti kita akan gundah juga. Masalah datang bukan dia beritahu, kalau datang mari terjoh je....
kemah toing-toing atas kepala....
masuk pulok kes main..
.peh!mapuh nok ejaz....
kalau robot ok la pakai bateri tak pakai hati
tapi robot ade perasaan ke...
cmne nak survive kalau jadi robot..
arrghhh.....lagi banyak pikir...xde ape
Janji aku ade Allah...walau aku rase makin hari makin jauh.....jahil sngat...hurmm...Maafkan aku Allah,ampunkan aku Allah...

kalau masa boleh diundurkan.......kalau-kalau.....
 *andai hati berbicara dengarlah kerana suara hati adalah suara nurani, andai suara nafsu memekik, hiraukan, itu akan lebih menyeksa diri.

No comments:

Post a Comment